life style

The Red Tea Detox

vineri, 6 iulie 2012

Olanda renunta la obiectiile privind aderarea Romaniei la Schengen daca le cumparam 15 harburi F 16 vechi de juma de secol


Apropierea termenului de aderare a Romaniei la spatiul Schengen, in septembrie, a readus pe agenda autoritatilor de la Bucuresti un subiect despre care se credea ca va ramane inchis pana dupa alegerile din toamna: achizitia de avioane de lupta care sa inlocuiasca batranele MiG 21. Dupa cum se stie cel mai vehement opozant al aderarii Romaniei si Bulgariei la Schengen a fost Olanda. Recent, datele problemei s-au schimbat atunci cand au inceput o serie de negocieri pentru vanzarea catre Romania si Bulgaria a unor aparate de lupta F 16. In ce priveste tara noastra, se discuta despre achizitia a 15 F 16 second hand contra unei sume de aproximativ 200 milioane de euro. Asta ar fi o prima plata pentru ca avioanele mai au nevoie de lucrari de modernizare, de motoare noi, de armament modern, este necesara pregatirea personalului tehnic si a pilotilor, dar si de modificarea bazelor aeriene. Asta inseamna alte sute de milioane. Pentru a diminua  aceste cheltuieli s-a conturat ideea sa fie achizitionat acelasi model de avion de mai multe tari din regiune: Romania, Bulgaria si Croatia. De altfel, in timpul vizitei in Romania este de asteptat ca presedintele Croatiei, Ivo Josipovic, sa fi abordat acest subiect cu presedintele Traian Basescu.


no previewDiscutiile despre achizitionarea unui nou avion multirol care sa inlocuiasca aparatele de productie ruseasca MiG 21 a caror resursa de zbor va fi terminata in 2015,  au inceput din 2005. Printre ofertele depuse atunci s-a numarat si cea olandeza care este luata acum in discutie insa atunci nu i s-a acordat prea mare atentie. Dupa analiza ofertelor, la vremea respectiva au intrat in negocieri doar trei ofertanti: Lockheed Martin care propunea aparatul F 16, suedezii de la Saab cu Gripen si europenii de la EADS cu bimotorul Eurofighter. Valoarea tranzactiei era de 4,5 miliarde de euro pentru 48 de aparate noi. Discutiile au trenat ani de zile, iar dupa instalarea crizei a devenit evident ca 4,5 miliarde de euro este o suma prea mare pentru bugetul Romaniei. Asa ca s-a trecut la o noua etapa. Lockheed Martin, cu acordul Pentagonului, ne-a facut o noua oferta: 24 de avioane F 16 in uz, intr-o prima faza, si inca 24 noi, dupa cativa ani. In plus am obtinut promisiunea ca vom putea cumpara peste 10-15 ani avionul de generatia a cincea F 35, aflat in prezent in teste. Conditiile au fost acceptate in mod oficial intr-o sedinta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii de la sfarsitul lunii martie 2010. Ceilalti competitori, Saab si EADS au reactionat imediat si au lansat oferte la acelasi pret: 1 miliard de euro.


Din lipsa de fonduri, negocierile au trenat in ultimii doi ani, termenele de plata stabilite cu americanii au fost depasite, asa ca afacerea a cazut. In prezent, cele 24 de avioane F 16 second hand care trebuia sa vina in prima faza au ajuns in muzee sau au fost casate. Asa ca toata lumea se astepta ca discutiile sa fie reluate dupa alegeri pentru ca timpul preseaza avand in vedere ca pana in 2015 toate aparatele MiG 21 Lancer vor fi retinute la sol. In aceste conditii este evident ca doar un interes politic presant cum este aderarea la spatiul Schengen putea repune in discutie o astfel de afacere. In ultima perioada s-a discutat si de posibilitatea de a achizitiona avioane F 16 second hand din Portugalia. Surse militare sustin ca este putin probabil sa se intample acest lucru pentru ca aceste avioane sunt si mai vechi decat cele olandeze si sunt un model mai vechi, cu resursa de zbor aproape terminata, ceea ce inseamna ca este nevoie de mai multi bani pentru modernizare.



Asadar bunii nostri aliati NATO si parteneri UE adica Olanda nu fac decat sa ne oblige sa cumparam harburile lor in schimbul acceptarii in spatiul comunitar!??? RUSINE OLANDEI SI GUVERNULUI ROMAN TRADATOR daca se pun de acord asupra acestei manevre! Romania are nevoie de avioane noi care sa vina si cu partea de offset,pilotii romani au nevoie de avioane noi! sunt prea buni pt asa umilinta



sursa  http://www.ziaruldeiasi.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu